דלג לתוכן הראשי

מרכזיה וירטואלית – פיתרון מושלם לעסקים מתקדמים

סיסמארטר | עלה ב:


ספרו לחברים:

מרכזיה בענן לעסקים- מרכזיה טלפונית וירטואלית לעסק

העידן הטכנולוגי 'מכריח' לא מעט מאיתנו להיפתח אליו, וזה רלוונטי כמעט לגבי כל עסק ועסק ובכל תחום. זה לא באמת משנה אם אתם עסק קטן, או עסק גדול. אם אתם עוסקים באופנה, או אתם עוסקים בענף האוכל, או הבניה, או האדריכלות.

כל עסק ועסק צריך מרכזייה וירטואלית איכותית שתוכל לרכז עבורו כפתרון טכנולוגי מתקדם בתחום הטלפוניה. מהי המרכזייה הנחשקת הזאת, ולמה כולם כל כך רוצים להיות חלק ממנה? מיד תגלו את הכל.

מרכזייה וירטואלית – מה הופך אותה לכל כך פופולרית?

אם אנחנו כבר מדברים על מרכזיית IP בענן נזכיר לפני הכל שהיא הפתרון הטכנולוגי הכי מתקדם בעולם הטלפוניה והיא הכלי הטכנולוגי שמשתמש בVOIP שלמעשה מאפשרת להעביר סאונד על גבי הרשת.

בעוד שבעבר היינו רגילים לכך שהטכנולוגיה בעולם הטלפוניה והתקשורת היתה יותר במסרים המיידיים כמו תכנת האינדיגו, המסנג'ר או אפילו האייסיקיו האגדי העשור האחרון הביא איתו בשורות נהדרות בתחום הזה. וכך לכל חברה, ארגון, עסק מותג ומוסד יש את היכולת לבצע קידוד שהופך את המערך הטלפוני למהיר, איכותי וחדשני.

כמו בכל דבר שלו יש חסרונות ויתרונות, חשוב למנות את החסרונות הללו ואת היתרונות על מנת שתוכלו להתאים אישית את אותה מרכזיית ענן אליכם לחברה בצורה מיוחדת. היות והחדשנות הטכנולוגית כה משוכללת, כיום כל הנושא של פתרונות מחשוב בכלל, ואף מרכזייה וירטואלית בפרט מצריכים התאמה אישית. ועל כן, לכל עסק התאמה אינדיבידואלית.

כמובן שלא מדובר בשירות או מוצר שתוכלו לבצע את ההתקנה שלו לבד, ותצטרכו חברה מקצועית, ורצוי מהמומחים בתחום. אך לנושא הזה נגיע מיד לאחר שנסקור את היתרונות והחסרונות של אותה מרכזייה וירטואלית שאתם הולכים לשכור עבור החברה שלכם.

מרכזייה וירטואלית בענן לעסקים – מהם היתרונות?

  • עלות

כאשר אנחנו מבצעים השווה של עלויות בין מוצרים טכנולוגיים אלו ואחרים, אנחנו מגלים שהתקנה של מרכזיה בענן יחד עם התפעול שלה, הם למעשה מופחתים באופן משמעותי מהעלויות של התקנת מרכזייה ברמה פיזית. כך למשל עולה שעסקים בין אם קטנים ובין אם גדולים נהנים למעשה מחסכון משמעותי של עד 40 אחוזים על הוצאות בזכות התקנת מרכזייה וירטואלית, ולא התקנה של מרכזייה פיזית בעסק.

  • מיקום גמיש

השנתיים האחרונות הביאו עלינו אתגר משמעותי כאשר הקורונה נכנסה לשגרת חיינו ולא מעט חברות, ארגונים, מוסדות ועסקים נאלצו ללמוד להתמודד עם גמישות ברמת עבודה מהבית. למעשה, לפתע גילינו שאפשר באמצעות הטכנולוגיה החדשנית ופתרונות מחשוב אלו ואחרים לעבוד מכל מקום בעולם. אין ספק שעבור חלק מהמקומות שהיו פחות טכנולוגיים וחדשנים זה היה הלם, אך עבור חברות טכנולוגיות שרגילות לחדשנות דובר בסך הכל בשינוי קל בהגדרות התפעול של המערך הממוחשב שלהם.

היתרון המדהים של מרכזייה וירטואלית הוא בעצם העובדה הפשוטה ביותר שאין שום צורך בטלפון בעל קו כדי להתחבר אל מרכזיה בענן. נכון, אנחנו יודעים שזה פחות מה שבל התכוון אליו כאשר המציא את הטלפון, אך יש לנו תחושה שהוא דווקא יכול היה להיות מאד מרוצה מהגלגול הטכנולוגי בהתאם לשנים המתקדמות כמובן.

אם כן, כל מה שאותה מרכזיית ענן צריכה זה בעצם חיבור לאינטרנט. יחד עם זאת, שלא תחשבו שכל חיבור לאינטרנט קליל יסייע פה. יש צורך בהתקנה של תוכנות, אפליקציות וכמובן מערכי אבטחה רלוונטיים.

  • ביטחון

אחת הסיטואציות היותר בעייתיות במרכזיות פיזיות היא למעשה סיטואציה שבה ישנן כמה שלוחות שנמצאות על אותו קו תקשורת, וכאשר יש תקלה היא למעשה מפריעה לכל השלוחות במרכזייה.

כשאנחנו מדברים על מרכזיית ענן אנחנו מדברים על מרכזיה שבעצם השרתים שלה מפוזרים במספר חוות שרתים בכל העולם. העובדה הפשוטה הזאת מעניקה לנו ביטחון והבטחה בכמה פרמטרים:

  • אין זמני המתנה
  • תמיד יש גיבוי
  • אין הפרעה בשלוחות במקרה של תקלה
  • טכניקה פשוטה

היות ומרכזיה שהיא מרכזייה וירטואלית לא מצריכה למעשה התקנה פיזית בתוך משרד או חברה, אתם לא מוגבלים בגלל המרכזיה. אין משאבים שמבוזבזים על מעבר בין מרכזיות פיזיות והחברה יכולה להתרחב, לצמוח ולגדול.

היות ומרכזיה שהיא מרכזיה בענן לעסקים מבוססת על חבילות שימוש, כל מה שעליכם לעשות הוא למעשה להרחיב או לשנות את חבילת השימוש אצל החברה בה אתם מתחזקים את השירות המקצועי, וליהנות מפרמטרים טכנולוגיים איכותיים יותר בהתאם לצמיחת החברה.

  • קל לתפעל אותה

נכון שכדי לשכור את השירות עליכם למצוא את החברה או את אנשי המקצוע הטובים ביותר, על כך אין שום עוררין. ובכלל, כל מוצר בין אם טכנולוגי או לא שאתם רוכשים. או כל שירות שאתם שוכרים רצוי שיהיה דרך אנשי המקצוע הטובים ביותר ולגבי איך תמצאו אותם, נגיע לכך בהמשך.

אך כאשר אנחנו מדברים על מרכזייה שהיא למעשה וירטואלית, לא צריך באמת ידע מוקדם כדי לנהל אותה. אתם לא מתקינים רכיבים פיזית, התפעול נעשה באופן קל ומהיר והמערכת הטלפונית היא מתקדמת ומנתבת את תפוקת העובדים והופכת את העסק למניב יותר.

גם על חסרונות חשוב לדבר

כמובן שכמו בכל דבר בחיים, ישנם גם חסרונות. לא נוכל לשוחח על יתרונות אם אנחנו לא מדברים גם על החסרונות. כמובן שאלו חשובים לצורך ההתאמה האישית שלכם לחברה, או למותג בבעלותכם:

  • הכשרת הצוות

נכון שדיברנו על כך שלא מדובר במערכת שקשה לתפעל? יחד עם זאת, עדיין מדובר על שינוי הרגליי צוות העובדים. ולכן יש כן צורך לארגן ימי השתלמות, לקחת בחשבון קשיי למידה, זמן תפוקת עבודה שעלול לרדת בשל הסתגלות לטכנולוגיה החדשה ולמעשה לבין שיש כאן צורך בשינוי ארגוני ברמה הטכנית.

  • תלות

היות ואותה מרכזייה וירטואלית כשמה כן היא, וירטואלית, היא למעשה מכריחה אתכם לשכלל ולשנות את החיבור שלכם לרשת לחיבור איכותי, מהיר, חזק ויציב יותר. העובדה הזאת גורמת לעלויות גבוהות יותר ואולי הבנה טכנולוגית שאין אותה, והסתמכות על אנשי המקצוע. חיבור לא איכותי יגרום לקריסות ועומס מיותרים.

  • ביטחון ואבטחה

לא בכדי ביטחון ואבטחה קשורים הרי אחד לשני, הביטחון שלכם כבעלי המותג, העסק או החברה. והאבטחה הקשורה אל מרכזיות וירטואליות. ישנן מרכזיות וירטואליות בעלות אבטחה גבוהה וישנן כאלו שהן נתונות לחדירה ולפריצות. החוכמה היא לבחור היטב את האבטחה המתלווה למרכזייה שאתם בוחרים ולשאול את השאלות הנכונות  בתחום זה.

איך לבחור נכון?

ממש כמו בכל מותג, מוצר, שירות או נושא שעליו אנחנו מעוניינים לדעת או מבקשים לשכור או לקנות, גם כאן חשוב לעשות סקר שוק איכותי ונכון.

ההמלצות הטובות ביותר הן מפה לאוזן כמובן. בררו עם חברים, קולגות, משפחה, וגם מתחרים. אם אין באמתחתם כאלו, ישנן פלטפורמות דיגיטליות המאפשרות לכם כיום לקבל חוות דעת וביקורות, ואף מוודאות באמצעות מוקד טלפוני את האותנטיות.

הדבר הכי חשוב שעליכם לזכור הוא שיש צורך בליווי מקצועי איכותי. לא חברה או אדם שינטשו אתכם במצב של תקלות, אלא ביטחון, גב, ויכולת לשוחח, להתייעץ וגם לטפל בשדרוגים, הרחבות ושכלולים.

אחרי הכל, אנחנו בעידן טכנולוגי, ומיום ליום יש יותר ויותר שכלולים והפתעות בתחום המתפתח עם השנים.

 

לא כדאי לפספס גם את אלו..

לכל הכתבות >